Jokokan forbundets årlige generalforsamling 2004

Af Jokokan Forbund

Jokokan forbundets årlige generalforsamling blev igen i år afholdt i Greve. For de morgenfriske var morgenmad tilgængelig, mens Forbundsbestyrelsen afholdte et formøde før fremlæggelsen på årets generalforsamling.

Forbundsformand Kimu Bjarkmann bød deltagerne velkommen, gennemgik agenda, og sørgede for formalia med valg af dirigent og referent. Hvorefter forbundskasserer Jens Iversen gennemgik årets regnskab, hvor årets hovedbegivenhed Soke Sensei Tonegawa´s sommerlejr 2003, afslutningen på kulturforandrinsgprocessen og den kraftige medlemstilgang, tydeligt fremgik af regnskabet. Regnskabet blev enstemmigt vedtaget, og to nye interne forbundsrevisorer blev valgt.

Herefter var det tid for forbundsformandens beretning, som lagde vægt på 37 års historie i Danmark, op- og nedture igennem perioden, lærdommme, gentagne fejl, korrektioner og en meget vanskelig turnaround for overlevelse af et forbund siden 2000/2001, som nu har vist sig at have været en meget klog og succesfuld disposition foretaget med rettidigt omhu.

En ny tid er begyndt, og den gamle strategiplan 2001-2006 er opfyldt 2 år før tid. Forbundsbestyrelsen havde derfor udarbejdet et oplæg til en ny strategiplan, som afløser for den gamle. Det nye oplæg til strategiplanen blev vedtaget enstemmigt og er gældende fra 2004-2010.

Den nye langsigtede strategiplan fokuserer på øgede kompetencer og fællesskab igennem alle rækker af medlemmer, og en langt bedre fordeling af ressourcer efter kompetencer i stedet for gradueret grad, så det frivillige og ulønnede forbundsarbejde ikke igen bliver udført af de få til gavn for de mange.

Derfor blev de forskellige hovedfunktioner i forbundet tilpasset til de aktuelle behov og erfaringsmæssige virkelighed. Det skal være sjovt og værdiskabende at være medlem af Jokokan Forbundet, hvor der er plads til alle.

Årets generalforsamling, som havde en varighed på 1½ time, blev efter en kort pause afløst af det nye Fællesudvalg. Fællesudvalget hed under kulturforandringsfasen Repræsentantskabet, men er nu tilpasset de aktuelle og fremtidige behov i den nye strategiplan. Arbejdsopgaverne er nu langt mere fremadrettede og praktisk fællesskabende af natur.

Fællesudvalgets repræsentanter består af alle aktive instruktører med skemalagte undervisningstimer, samt ikke-instruktører, som er demokratisk valgt på hver medlemsskoles lokale generalforsamling.

Den nyvalgte formand for det faste forbundsudvalg på generalforsamlingen, Kjeld Nyrup åbnede det 6 timer lange etablerings- og arbejdsmøde sammen med den nyvalgte næstformand, Søren Nielsen. Resultatet vil blive sendt til høring senest den 1.Juni, 2004. Fællesudvalgets arbejdshåndbog vil ligge klar senest 1.Juli, 2004.

Shindenkan Arkiv

Game Education - Lensfyrste

Glæd jer - det kommer snart

Game Education - SamuraiViking officers

SamuraiViking officers – Som generalen og militærstrategen Sun Tsu sagde; “He will win who knows when to fight and when not to fight, and Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win.”

Glæd jer – det kommer snart

Forbundsformænd, kronologisk siden 1988